Mjn laatste daagjes in Australië

12 januari 2013 - Dronten, Nederland

Jaja, beloofd is beloofd, vanuit het koude Nederland, nog de laatste reislog van mijn avontuur in Australië. Wat is de tijd gevlogen, ik ben alweer 2 dagen in Nederland en probeer langzaam weer in het ritme te komen. Behalve dat ik vanochtend alweer om half 7 ofzo wakker was heb ik ook op de raarste tijden zin in eten. Dit moet nog maar gaan veranderen als we maandag weer van start gaan op het werk. Stiekem gisteren daar al even geweest om bij te kletsen, en weten te komen wat mij komende weken te wachten staat ;)

Maar Australië, volgens mij was ik bij Adelaide gebleven. Afgelopen zondag 40 graden ofzo, in ieder geval behoorlijk warm en aangezien ik dagen ervoor een behoorlijk vol programma had gehad met veel mensen om mij heen, heb ik een dagje rust gepakt. Natuurlijk moest Adelaide wel bezocht worden en de laatste souvenirs worden gekocht. In de overdekte winkelcentra (waar ze er heel veel van hebben in Australië) was het nog een beetje uit te houden. Na de hoofdstraat gezien te hebben met mooie gebouwen, vond ik het wel welletjes en heb ik de gratis bus richting hostel gepakt om de rest van de dag niets te doen! Heerlijk!

Maandag was alweer een dag van reizen, Adelaide naar Sydney (met het vliegtuig). Voor mij een test hoeveel mijn backpack zou wegen, natuurlijk koop je daar het een en ander anders moest ik nog gaan herpakken als ik richting Nederland zou vliegen. Maar het viel mee 20,3kg en daarbij zaten nog m'n dikke kleding in de tas....dat ging dus helemaal goedkomen :) Op het vliegveld, althans het gedeelte waar de binnenlandse vluchten arriveren en vertrekken, loopt gewoon iedereen door elkaar (passagiers en bezoekers) en achteraf ook heel logisch, hoefde niet eens m'n paspoort te laten zien. De vlucht duurde ook niet echt lang en was voor mijn gevoel zo weer in Sydney. De stad en het hostel waar mijn reis begon. Ik was nieuwsgierig of mijn eerste indruk van de stad zou veranderen omdat de eerste dagen van mijn reis toch wel last had van een jetlag. Het is een mooie stad, maar erg druk, overal mensen om je heen, het verkeer. Nee wat dat betreft is mijn eerste indruk niet veranderd...

M'n laatste volle dag wilde ik graag van Bondi Beach naar Coogee Beach gaan wandelen. Sydney = Bondi Beach, dus vond dat ik daar echt heen moest gaan. De plannen werden echter gewijzigd want het zou de warmste dag in 40 jaar worden. Samen met Dominic  besloten we naar het Belmoral Beach te gaan met de ferry. Daar stonden een stuk of 8 Aziaten, we hebben ons rotgelachen. Wat een apart volk is dat zeg...   Op het strand aangekomen, een plekje gezocht en na het insmeren heerlijk het water in gegaan omdat het niet echt prettig weer was om uitgebreid te zonnen. Gelukkig was het bewolkt, anders werd je echt weggebrand! Je kon zelfs niet op het zand lopen. Halverwege de middag hebben we onszelf getrakteerd op een (vieze) aardbeienmilkshake en zijn teruggegaan naar de stad waar we ons weer opsplitsten.

En dat was het dan! Vier weken lang op vakantie, veel te snel gegaan! Aan het begin van de reis had ik een reisdagboekje van Izanne gehad waar ik elke dag een bladzijde om mocht slaan! Op 1 van de laatste bladzijde schreef ze dat ze me toch stiekem kwam ophalen van Schiphol! Echt een superleuke verrassing en hoefde ik niet alleen met de trein naar Dronten, waar m'n mama, een vriendin en haar dochtertje stonden te wachten. Dat was nog niet alles, bij thuiskomt stond m'n hele kast vol kaartjes, een bosje bloemen en op de muur waren letters gehangen met ´Welkom Thuis´. Erg lief en het voelde als een warm welkom. Daarentegen ook wel raar, want ik ben maar 4 weken op vakantie geweest....

Het was echt een geweldige ervaring, met absolute hoogtepunten en ook wel wat mindere. Dat laatste proberen we snel te vergeten, want heb ook veel geleerd van zowel de voorbereidingen als de reis zelf. Veel tijd voor mezelf gehad, wat je aan het denken zet. Nu thuis gekomen, alles op een rijtje zetten, foto's uitzoeken en een mooi album maken. Verder met het normale leventje, nee ik heb er nog niet zoveel zin in...

Hierbij sluit ik dan ook mijn reislog af, ik zou de laatste foto´s er nog even opzetten... Ik wil jullie allen nogmaals heel hartelijk bedanken voor alle lieve berichtjes en als je zin hebt kom je maar een keer een bakkie doen en mijn album bekijken als hij klaar is ;)

liefs Tamara

1. Marian:
    13 januari 2013
    Fijn dat je weer heelhuids thuis bent.
    Nu nagenieten als je het fotoboek maakt,
    zodra het af is kom ik een bakkie doen. Tot gauw misschien vandaag bij je moeder thuis.
    Trouwens gefeliciteerd met de 1ste verjaardag van je NEEF.
  2. Ellen:
    13 januari 2013
    Hoi, jij was wel op tijd terug in Nederland. We hebben niet naar je kunnen uitkijken op schiphol want Joël zijn vlucht was gecanceld en hij is afgelopen zaterdag pas in Nederland gearriveerd.
    Ik zie je woensdag bij de wedstrijd?
  3. Tamara:
    13 januari 2013
    Ellen, ja ik was wel op tijd in Nederland ;) Maar ik probeerde je een mail te sturen maar krijg hem steeds terug? Is jullie email veranderd?