nieuwe bestemming, nieuw verhaal!

28 december 2012 - Melbourne, Australië

En daar zaten we dat.. helemaal 'alleen' in de grote stad. Toen ik tweede kerstdag, of zoals z het hier noemen boxingday op de nachtbus stapte, moest ik even flink slikken. Nu kwam het gedeelte van mijn reis waar ik het meeste tegenop had gezien. De reis liep voorspoedig, al had ik niet zoveel nachtrust en maar heb ik daardoor de.mooie zonsopgang niet gemist. We waren een half uur te vroeg in Melbourne. Half 7 's ochtends. Het eerste wat ik gedaan heb is het hostel opgezocht. Wat vrij makkelijk te vinden was. Daar was al flinke bedrijvigheid. 24 uurs receptie gelukkig en de mazzel dat ik gelijk in mijn kamer kon. Wederom even slikken, waar ben ik beland, een oud pand, kleine kamer waar de ventilator stond te loeien en helaas moest ik ,bovenin op het stapelbed. Om alles even laten bezinken, ben ik op bed gaan liggen en heel even gaan slapen. Voor half 9 was ik alweer wakker en besloot te gaan ontbijten (gratis). Het leek wel of iedereen dat ging doen.

Daarna ben ik op stap gegaan. Hier vlakbij is bijna dagelijks een markt (queen victoria market) met veelal souvenirs en groente/ fruit. Gelijk maar even wat ingekocht en in het park mn kaartjes geschreven. De verdere middag wat rondgeslenterd in de winkelstraten. Opvallend is overigens dat oude en nieuwe, moderne gebouwen hier door elkaar staan. Heel apart, maar toch heeft het wel wat. Na bij de Aldi, ja echt die hebben ze hier ook... wat boodschappen te hebben gegaan terugggegaan naar het hostel. De bedoelong was om 's avonds te gaan socializen, maar helaas voelde ik me even niet goed en ben op bed gaan liggen. Al snel voelde ik me weer beter, dus na het een en ander geregeld te hebben op de.computer en even op de hoogte te zijn gebracht van het thuisfront (leuk.om te horen en zien, al dan wel op de foto, dat je neefje kan staan ;-)), ben ik relatief vroeg gaan.slapen.

Vanochtend schrok ik om 9 uur pas wakker... Te laat voor het gratis ontbijt, maar wel een goede ruk gemaakt qua slaap. Had het blijkbaar nodig. Vandaag weer even flink de toerist uitgehangen... Chinatown predinct, parliamenthouse, free city circle (gratis tram), rod laver arena, hosense arena, melbourne cricket ground, flindersstreet... Allemaal gezien vamdaag. Ook npg wel even grappig... Ik ben in een winkel geweest waar alleen maar Japanse producten werden verkocht... Echt de gekste dingen waren er... En de rij voor de kassa stond tot helemaal achter in de winkel... En het was geen kleine winkel.. blijkbaar populair, maar niet voor mij ;)

Toen was er alweer een dag voorbij. De tijd vliegt... Helaas kan ik hier geen foto's uploaden.. maar het wel gratis wifi (op een beperkte plek in het hostel) op mn telefoon. Dit verslag is dan ook op m'n mobiel geschreven. Niet echt een ideale manier, belangrijk is dat jullie weer op de hoogte zijn van mijn avontuur!

1. Gaby:
    28 december 2012
    Hey mens, wat een mooi verhaal weer. Echt leuk om te lezen hoe je alles beleefd en erover schrijft. Blijf je nu de rest van de tijd alleen??Jammer van je hotel...zijn de mensen wel aardig?? Liefs gaby
  2. Anneke:
    28 december 2012
    Dapper hoor! Zo helemaal alleen, geen leuke mensen waar je mee de stad kan bezoeken??Of zitten er weinig nederlanders in je hostel. Ben benieuwd naar je foto's.
    Alvast een fijne jaarwisseling, ben je dan nog daar?

Gr Anneke
  3. Ellen:
    Hoi Tamara,
    Het is weer leuk om te lezen. Heel veel plezier en geniet nog van de komende weken.
    Groetjes, Ellen
  4. Mama:
    Hoi Tamara.
    Je vervelen doe je niet zo te lezen.Ik wens je nog veel plezier in Melbourne en zie alweer uit naar je volgend verslag.
    Je krijgt de groetjes van oma daar ben ik geweest vandaag!
    Liefs,mama
  5. Ariadne:
    Hey meid,
    ik snap dat je even een paar keer hebt moeten slikken...
    maar niet vergeten..... Ik ben super trots op je!!
    Dit is misschien het deel waar je het meest tegenop gezien hebt, maar ik denk ook het deel waar je het meeste van mee zal nemen.
    geniet van je vrijheid!! dikke knuf....
    luv joe!
  6. Klaas Boeve:
    31 december 2012
    Hoi Tamara,
    Leuk te lezen wat je zoal doet ver van ons vandaan. Heerlijk warm (niet te warm?) en mooie foto's. Volgens mij staat er nog een ijsvogel op, klopt dat? Ik wens je nog vele mooie dagen met interessante ontmoetingen. Ik hoop dat je gauw weer wat foto's kunt laten zien.
    Groetjes, Klaas en Nel Boeve