Great Ocean Road en wat ik verder heb meegemaakt!

6 januari 2013 - Adelaide, Australië

G'day mates!

Alweer een paar dagen verder, de laatste week is ingegaan en denk dat dit de laatste weblog vanuit dit zonnige Australie is! Want het is nu zondag en ik vertrek alweer op woensdag! Wat is de tijd snel gegaan.

En wat heb ik afgelopen dagen veel meegemaakt! Veel gezien, gedaan en dus nu ben ik wel een beetje (voldaan) moe en heb bewust een dagje niets ingepland. Hier dan de verhalen. Ik zal beginnen op NewYearsEve! Allereerst had ik bedacht om in het Hostel te blijven en daar een feestje mee te vieren... met vuurwerk op het dak. Aangezien ik de afgelopen dagen niet echt veel mensen daar had leren kennen zag ik daar vanaf en besloot ik alleen de stad in te gaan en te zien wat er ging gebeuren. Daar aangekomen waren er al duizenden mensen op straat. Rond half 10 was er al vuurwerk, laat ik nou net op dat moment aangekomen zijn. Al was het niet echt spectaculair, maar het is altijd leuk om te zien. Nog 2,5 uuur de overbruggen...Nou dat is gelukt hoor, leuke muziek, mensen kijken etc. Met z'n allen aftellen tot 0.00 uur en toen kwam er vanaf 5 verschillende torens vuurwerk! Ik wist even niet waar ik moest kijken. Na het vuurwerk liep iedereen uit elkaar en ging alweer naar huis. Ik dus naar het hostel waar ik even contact heb gehad met het thuisfront...want ja, het was voor mij al nieuwjaar :)

2 januari, ging ik weer verkassen. Om 7.00 uur 's ochtends werd ik opghaald door een busje om te gaan beginnen aan een tour waar ik toch wel een beetje hoge verwachtingen van had. Ik had echt heel erg zin in om te gaan. Eerst nog even langs een aantal ho(s)tels en we waren compleet (21 mensen). Een leuke groep uit verschillende landen, (maar de meeste Nederlanders ;)) Veel reizigers die alleen reizen, maar ook stelletje. Dus geheel gemeleerd (of hoe je dat ook schrijft, volgens mij ergens met een dakje, maar die kan ik niet vinden op deze computer ;))

Compleet reden we naar de eerste stop. Nog voor de Great Oceanroad officieel begon, mochten we genieten en foto's maken van het uitzicht...Ik zeg maar niets, maar laat jullie de foto's wel zien, dat zegt genoeg). Dat beloofde wat voor de komende dagen... Eigenlijk stond deze dag in het teken van geweldige uitzichten...met als top uitzicht 'the Twelve Apostles' , al waren het er niet meer 12. Owja en nog wat tussendoor..wederom autopech... nou ja buspech... gelukkig was het binnen een kwartiertje weer gefixt ;)

Aan het einde van de dag was iedereen kapot en na een lekkere salade met brood gegeten te hebben, zijn we met z'n allen gaan slapen. 1 nadeel als je met 16 mensen op 1 kamer ligt...de snurkers of meer iemand die rare geluiden maakte...het duurde dus even voordat we sliepen.

7 uur wederom de wekker, na het ontbijt een ochtendwandeling en daarna richting het Wildpark  CudgeeCreek. In het wildpark leven overigens alleen maar dieren die gewond zijn geraakt door bv het verkeer. Hier konden we kangaroo's, wallabies, emus, koala's voeren of en ook aaien als je wilde. Dit heb ik natuurlijk gedaan, en ja ik heb ook een echte slang op m'n schouders gehad. En de mensen die mij een beetje kennen...nou ja eigenlijk niets voor mij, maar ik vond dat ik het moest doen nu ik de kans kreeg...Foto staat op FB...Daarnaast heb ik ook een bluetongue leguan vastgehouden en een jonge albino kangaroo.  Dit was echt een hele bijzondere ervaring ;)

Ik moet alweer heel hard nadenken wat we nog meer hebben gedaan die dag. Volgens mij geen hoogtepuntjes meer, de hiking van die dag werd ingekort aangezien het 36 graden was ofzo. Ow en we zijn ook nog naar het Aboriginal Centre geweest. 's Avonds gingen we met z'n allen barbecuen echt iedereen was aanwezig en we hebben een hele gezellige avond gehad. En ik heb zowaar Kangaroo gegeten... Als afsluiting maakten we nog een miniwandeling en 3x raden wat we zagen....1,2,3... Een hertje...nee hoor dat bedoelde ik niet, als zagen we die ook, maar we zagen echt wel 40 of meer Kangaroo's op het veld! Echt een supergezicht, jammer dat het al donker was wat fotograferen erg lastig maakte.

En toen, toen was het alweer vrijdag, de dag dat we zouden worden opgesplitst omdat er een aantal mensen terug gingen naar Melbourne en een aantal naar Adelaide, waaronder mijzelf. Eerst hebben we nog een supermooie waterval bezichtig! Ik zeg gewoon, zie foto's...

Na een lange reis (van 5,5uur) ben ik 's avonds in Adelaide aangekomen, het was daar 40 graden om half 8 's avonds...lang leve de airco... Volgens mij ben ik vast het een en ander vergeten... maar dat horen jullie wel een andere keer!

Zaterdag, kangaroo Island. 6.00 uur de wekker...pff. Zwaar naar zo'n vermoeiende 3 daagse trip...maar benieuwd naar wat komen gaat altijd de moeite waard. Een kleine teleurstelling was dat deze dag niet in kleine groepjes werd gedaan maar in een grote bus (ik was de enige die deze tour had geboekt van de great ocean road groep). Heel onpersoonlijk, maar dat maakte de zeeleeuwen op Seal Bay weer goed:) Die dag hebben we ongeveer 400 km over het eiland gereden.. wederom koala's, kangaroo's en wallabies gezien. We hadden geluk, want die vrijdag ervoor waren alle bezienswaardigheden gesloten ivm bosbranden.

Nu snel nog even foto's erop zetten! Ik heb echt superdagen gehad, maar dat eist wel z'n tol;) Geloof dat ik zo maar even ga bijtanken ;)

Tot gauw allemaal (al zeg ik dat liever nog niet, want wil nog even volop genieten van mijn vakantie ;))

liefs

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joannie:
    6 januari 2013
    Wat een super leuk verhaal weer!
    Super dat we zo mee kunnen genieten!
    Kus! Joannie
  2. Laura smit:
    6 januari 2013
    Hey Tamara,

Leuk verhaal weer om te lezen en wat een mooie foto´s!
    Geniet van je laatste dagen!

Liefs Laura + familie
  3. Marian:
    7 januari 2013
    Super leuk verhaal en weer schitterende foto's.
    Wat is het snel gegaan, jammer dat ik je donderdag niet kan ophalen.
  4. Tineke Van Dijk:
    10 januari 2013
    Welkom thuis in ons kikkerlandje,met een beetje geluk kan je schaatsen?
    Ik zit v.a zondagochtend in 2 meter sneeuw, lekker een weekje skieen.
    We hebben genoten van je verslag en foto,s en ik denk....dat we nog wel meer foto,s op facebook voorbij zien komen.
    Groeten en tot ziens, Tineke en Evert
  5. Tamara:
    10 januari 2013
    Ondertussen weer veilig thuis. Zal van de week nog even een afsluitende blog schrijven.
    In ieder geval dank jullie wel voor alle reacties...

@ Tineke en Evert! Lekker gaan genieten!