Welkom in 2013

1 januari 2013 - Melbourne, Australië

Ja ik heb weer even de tijd gevonden om even te reisloggen. Allereerst wil ik jullie natuurlijk een heel gelukkig nieuwjaar wensen met hopelijk veel momenten waarvan jullie kunnen genieten. Afgelopen jaar maar weer bewezen dat verdriet en vreugde veel te dichtbij elkaar liggen. Dus voor alle mensen! Geniet ook van de kleine momentjes!

Zelf ben ik natuurlijk volop aan het genieten. Hier in Melbourne, zo'n andere stad dan Sydney. Ik heb echt heel veel dingen gezien en vandaag maar even besloten om een rustig dagje te plannen. Morgen ga ik weer op stap naar mijn volgende bestemming, Via de Great Ocean Road, naar Adelaide. Ik ben dan 3 dagen onderweg en zaterdags plak ik er nog een dagje Kangaroo-Island er aan vast.

Eerst over Melbourne. Mijn voetjes zijn weer flink overbelast al hebben ze hier wel gelukkig een gratis tram die je naar de meeste bezienswaardigheden kan brengen.

Vrijdag heb ik geshopt in Harbour Town, een outletcentrum kwam ik achter. Op zich wel leuk, maar op een gegeven moment was ik er wel op uitgekeken. Overigens wel een erg leuk jurkje gekocht. Ja ook op vakantie is het tijd om jezelf te verwennen ;) ' S middags ben ik naar de Royal Botanic Garden geweest. En natuurlijk voor de mensen die het nieuws kijken zegt de ' Titan Arum' wel wat. Ik heb hem gezien, al wel dan van veraf aangezien er een megarij voor stond (bewijs is er ;)) Verder daar genoten van het groen, ook al was het megadruk, soms had je toch wel een momentje waar je tot jezelf kon komen.

Zondags ben ik naar het strand geweest. ST Kilda beach, daar m'n eerste pinguin gezien...als zat ie wel erg verstopt tussen de rotsen. Verder de hele middag lekker op het strand gehangen...en ja extra teveel m'n best gedaan om bruin te worden (dacht dat ik me goed had ingesmeerd, maar helaas:( 1 voordeel, vaak wordt het rode wel bruin bij mij).

En nu heb ik nog 6 minuten om m'n verhaal af te maken, want mijn tijd is bijna op. Dus snel verder naar oudejaarsdag, toen heb ik het melbourne museum bezocht en Brunswick street. De laatste is een echte kunstenaarswijk. Het geeft eigenlijk ook wel een beetje de stad weer, al is het hier nog ouder. Wat erg opviel is dat er op elk stukje  'vrij' muur een graffity tekening is gemaakt. Best mooi, maar soms is het toch wel erg veel.

New Years Eve was geweldig! Maar daarover de volgende keer meer. De tijd is bijna om en ik wil jullie allemaal nog bedanken voor alle lieve reacties voor en tijdens mijn reis. Als duurt het nog een paar dagen voordat ik terug ben. Zonder jullie had ik het niet gekund en ben hier bezig met een enorme levenservaring te krijgen!

Tot gauw en dan met foto's (misschien zelfs straks al aangezien ik een beetje blond ben geweest ;)

liefs

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marian:
    1 januari 2013
    Jij ook de beste wensen vor het komende jaar.
  2. Janet:
    1 januari 2013
    Hey Tamara, jij ook alle beste wensen voor het nieuwe jaar en dat je nog maar lekker verder geniet van je vakantie!
    mooie foto, die met dat bootje.
    Liefs van ons.
  3. Yardena:
    2 januari 2013
    Happy new year! Heb even 3 reisverslagen gelezen, weer heel wat beleefd, leuk zeg, geweldige tijd moet je daar hebben....ga nog even lekker genieten. Mooie foto's heb je weer gemaakt, zitten weer hele mooie tussen he.
    Fijne reis op naar de volgende bestemming!
    groet, Yardena