Daar waren de kangaroo's

24 december 2012 - Tumut, Australië

En toen was het weer tijd om een reislog te schrijven. De afgelopen dagen hebben we relatief rustig aan gedaan. Het is warm bijna 38 graden. En dat merk je aan alles. Al is het natuurlijk wel genieten van het buiten zijn. Zoals afgelopen vrijdag. Idske moest werken en ik ben 's middags naar het park geweest om daar te wandelen. En om eerlijk te zijn, ik was dan ook de enige. Daarom kon ik extra goed genieten, en luisteren naar al de vogels in het park. Langs de rivier wandelen en op een bankje zitten kijken naar het rustgevende water. Als afsluiting ben ik op een bankje gaan zitten en m'n boek erbij gepakt. Wat een rust! In de avond heb ik mijn eerste AussieBBQ gehad... ja met een grote bbq, en gezellig buiten zitten eten, terwijl je bent genieten van het uitzicht.

Zaterdagavond hebben we de auto gepakt, en zoals jullie waarschijnlijk op de foto's hebben kunnen zien zijn we op kangaroo' jacht'  gegaan. Want wat is een reis naar Australie en geen kangaroo's op de foto kunnen zetten :) En het is gelukt! Met als bonus 3 emu's.. Het grappige van de kangaroo's is dat je redelijk dichtbij kan komen (omdat ze wel mensen gewend zijn) en dan springen ze zo leuk weg. Ik heb er echt heel veel gezien!

Zondag was het een dagje om de toerist uit te hangen. In de hitte, maar we hebben gelukkig airco in de auto, zijn we allereerst naar Tumbarumba gereden. Hier hebben ze een heel leuk berencafe. OVeral beren aan het plafond, op de muren, op het dak. Wij hebben daar heerlijk geluncht. En daar was dan ook de waterval ' Paddy's River Falls' Ik hoef er denk ik weinig over te zeggen, want de foto zegt al genoeg denk ik zo. Nog een klein stukje doorgereden naar een Southern Cloud Memorial, hier is een aantal jaar geleden een vliegtuigje neergestort. Op deze plek kon je genieten van het uitzicht!

Onze laatste stop was bij de Sugar Pine Walk. Ook hier hoef ik denk ik weinig over te zeggen, als je de foto hebt gezien. Hebben jullie wel goed gekeken? Ergens hebben we de klompjes verstopt op deze foto :)

En ja toen was de dag alweer bijna voorbij. Soms is het heel onrealistisch om hier te zijn. Zo'n mooie omgeving, en dat ik hier zit. Er wordt hier goed voor me gezorgd, lekker eten, een goede gids, een lieve vriendin en natuurlijk een klein meisje die mijn gezelschap ook wel waardeert. Onder andere gezellig samen boekjes lezen. Nog een paar dagen en dan vertrek ik met de nachtbus naar Melbourne. Eerst hier nog even kerst vieren en genieten van de mooie momenten!

1. Naemi:
    24 december 2012
    Geweldig Tamara! Wat een leuke avonturen beleef je en wat een prachtige fotos maak je zeg! Wens je fijne kerst. Naemi
  2. Jeannet:
    24 december 2012
    Hoi, hartstikke leuk je verhalen hoor. Blij dat je zo geniet, kan haast ook niet anders, hele fijne Kerstdagen, zal wel bijzonder zijn in zo'n warm land
  3. Laura smit:
    24 december 2012
    Weer bedankt voor je update en de prachtige foto´s, als ik al die beelden zie en verhalen lees begint het hier ook te kriebelen :-)
    Inmiddels is het bij jou nu al kerstavond en ik wil je bij deze hele fijne kerstdagen toewensen en blijven genieten natuurlijk van alles wat je daar meemaakt! Liefs Laura
  4. Mama:
    Hoi Tamara.
    Bedankt voor het verslag en de foto's.
    Fijn dat het allemaal goed gaat.
    De klompjes heb ik gezien, kan het zijn dat je ook het eendje op de foto gezet hebt!
    Verder wens ik je gezellige kerstdagen toe samen.
    Liefs,
    mama
  5. Janet:
    Hey Tamara ,
    Mooie foto's vooral van de pennant rosella, Arjan zou een foto van de swiftparkiet ook nog leuk vinden als je die tegenkomt ;-)
    Geniet lekker van je reis en van het mooie weer. Fijne kerst. Liefs van ons vieren.
  6. Tineke Van Dijk:
    Hoi Tamara,

Zo leuk...de klompjes op de foto,s had ik al "gespot".
    Geniet van zonnige kerstdagen , wij genieten van je mooie foto,s.
    Groeten, Tineke
  7. Marian:
    25 december 2012
    Wat een prachtige natuur, en ik ontdekte dat als je met de muis op een foto gaat staan de de titel kunt lezen.
    Weer wat geleerd.
  8. Tamara:
    26 december 2012
    Waaaauw alweer zulke leuke reacties zeg. Dank jullie wel :)
    Gisteren hier met een aantal mensen hier gebbqt, met natuurlijk een geweldig uitzicht. Helaas liet de zon het afweten. Verder wat spelletjes gedaan en 's avonds lekker filmpje gekeken.
    Vanavond richting Melbourne. Ik ben benieuwd. O en klopt er zaten klompjes en het eendje verstopt in de foto :)
    @ Janet, ik heb hem net even op google opgezocht. Ik heb al wel veel vogels gezien, maar de Swiftparkiet nog niet ;)