En toen...toen hadden we een lekke band :(

19 december 2012 - Tumut, Australië

Eigenlijk wilde ik nog even wachten met bloggen, maar omdat ik toch nog even tijd heb, en bezig ben achter de computer gelijk maar even een update. Want er is alweer veel te vertellen!

Gisteren ben ik met Idske naar de babygroep geweest, waar ze altijd met haar dochtertje heen gaat. Het was dit jaar de laatste keer en er werd kerstfeest gevierd! Ik werd hartelijk ontvangen en alle kinderen speelden lekker in het gebouw of natuurlijk buiten. Omdat het kerstfeest was kregen alle kinderen wat lekkers. Een van de ouders had bijvoorbeeld een gingerbreadhouse gemaakt, met daarin gekleurd popcorn. Erg leuk om te zien!

In de middag hebben we een rondje om Tumut gereden. We zijn naar de JunctionPark geweest, dit is een punt waar 2 belangrijke rivieren bij elkaar komen. In het park hebben we ook mooie vogels gespot: de kookabarrah, gallah en de rosella.(zie foto's). Een andere bezienswaardigheid in de buurt was de Blowering Dam, de naam zegt het al, een grote dam waar ze het water gebruiken voor de electriciteit van een groot deel in Australie!

Vandaag heb ik geweldig grotten bezocht; Yarrangobilly Caves! Erg mooi, alleen jammer dat alle foto's niet helemaal mooi zijn geworden (sorry ben kritisch i know). Daar vlakbij was een Termal Pool waar we heerlijk hebben gezwommen. Een groot nadeel was, dat je een flinke berg weer op moest lopen...maar we hebben het gered. Redelijk op tijd dachten we ' thuis'  te zijn, maar het liep allemaal anders dan gepland....want we kregen een lekke band. Tja wat nu... natuurlijk geen bereik en op een plek waar niemand kwam. Dus naar de grote weg gereden en daar een poging gedaan tot het lek tijdelijk te dichten, helaas van korte duur. Ook hebben we nog geprobeerd om er een keer extra lucht erin te pompen, dat werkte...helaas ook voor maar heel even :( Dus de auto aan de kant gezet, de krik zoeken.. en toen hebben we maar een auto aangehouden die ons uiteindelijk geholpen hebben. Een uur later dan gepland waren we weer 'thuis'.

Ja en het plan was vandaag ook nog om kangaroo's te spotten, mijn eerste kangaroo was natuurlijk eentje die langs de kant van de weg lag (waar heb ik dat eerder gelezen??:P) Verder heb ik ze in de verte zien springen. Dus helaas nog geen foto van een kangaroo, maar wel van andere mooie plekken!

Het is hier bijna 19.45 en volgens mij bijna etenstijd. Dus ga snel afsluiten, nog even wat foto's erop zetten en dan lekker eten. Voor mij zit de dag er bijna op, jullie fijne dag vandaag en tot de volgende keer maar weer!

liefs Tamara

1. Moniek:
    19 december 2012
    Wat een leuke verhalen Tamara! En prachtige foto's!
    Je hebt al een hoop gezien. Haha ik heb tot nu toe ook alleen nog maar dode kangaroos gezien. Maar als je midden in de nacht op een verlaten weg rijdt springen de walibi's hier alle kanten op en dat zijn net kangaroos.
  2. Petra:
    19 december 2012
    Cool Tamaar, en zo maak je nog eens wat mee toch?
    Volgens mij zijn Inek en ik ook bij die pool geweest!
  3. Ellen:
    19 december 2012
    Hoi Tamara, Leuke verhalen en mooie foto's. Leuk om te lezen wat je allemaal doet :-)
  4. Tamara:
    20 december 2012
    Dank jullie wel, en zo maken we dus wel wat mee idd. Petra, wat leuk dat jullie daar ook zijn geweest! Nog alles rustig daar?
    Moniek...ik ben benieuwd verder, ik ben nog niet 's avonds op pad geweest, maar dat gaat vast wel komen. Mijn volgende bestemming is trouwens Melbourne (van 27 dec tot 1 jan.) De 2e reis ik weer verder! Dus als je toevallig in de buurt bent...
    Ellen, dank je wel! Groetjes daar!
  5. Maaike:
    22 december 2012
    Wauw wat een leuke verhalen Tamara. Goed te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Geniet er heerlijk van! Fijne feestdagen meid. Ennuuu niet te bruin worden hé! ;) Liefs Maaike