Mijn eerste dag in de grote stad!

13 december 2012 - Sydney, Australië

Ja en daar zijn we dan gearriveerd! Gisteravond 23.00 local time was ik in het hostel aanwezig. Pff wat een reis. We waren op tijd weggegaan naar het vliegveld. Ik had van te voren al ingecheckt en kon zo m'n tas inleveren en wachten op het vliegtuig. Eerst dan maar een bakkie koffie/ thee gedronken met mijn mama, tante en zusje. Van laatst genoemde kreeg ik nog een leuk cadeautje! Helemaal een zelfgemaakte ' reisgids'. Ik mag alleen per dag maar 1 bladzijde omslaan. Dit doe ik braaf!

De vlucht verliep soepeltjes, al wel lang. Toen ik net in het vliegtuig zat, kreeg ik al warm eten. Hoe raar. Gelukkig werd er verder goed voor ons gezorgd en konden we onbeperkt drinken bestellen. In Hongkong moest ik overstappen, het is echt een megavliegveld. Ik moest helemaal naar de andere kant, gelukkig reed er een metro ;) Bij de tweede vlucht werd er strenger gecontroleerd, maar ook hier mocht ik na een vlugge blik in mijn tas doorlopen om mijn plekje op te zoeken. Er zat al iemand anders op mijn plek, dus die heb ik weggejaagd. Ze moest op de stoel naast mij zitten, helaas wat het was wel een irritant vrouwtje wat tegen je aan ging hangen om te slapen...ik heb de armsteun maar aan haar aangeboden...Gelukkig kon ik nu wel een beetje slapen. Het was donker toen we in Sydney aankwamen, wat een grote mooie verlichte stad van boven. Tuurlijk heb ik hier de nodige foto's gemaakt. Deze komen later deze week op de weblog of facebook.

Toen kwam mijn eerste avontuur, van het vliegveld naar het hostel. Er was gezegd dat er een shuttlebus zou rijden. Niet dus. Dus ik met een bus naar het treinstation, en vervolgens met de trein naar  het Central Station, welke tegenover het hostel ligt.  Wel werd ik door een rare man aangesproken...Merry Christmas...I have a joke for you... Ik ben gewoon de andere kant op gaan kijken en toen liep hij gelukkig weg... Nee daar hou ik niet van op een donker perron.

Uiteindelijk veilig aangekomen, en naar een heerlijk warme douche gaan slapen. Helaas was ik al wel vroeg wakker, en ben opgestaan om even al jullie lieve berichtjes te lezen! Doet me altijd goed ;)

Vandaag Sydney onveilig gemaakt. Ik heb het gevoel dat ik onwijs lang gelopen heb, mijn voeten branden (nee ze zijn niet verbrand van de zon ;) Maar ik geloof dat ik al aardig wat stad heb gezien. (vooral als je verkeerd loopt) Hyde Park, Pittstreet, GeorgeStreet, Darling Harbour, een heleboel winkels...en ik ben met de Monorail geweest...dat laatste viel alleen een beetje tegen. Ondertussen heb ik ook nog wat gedronken met Dominic! Zaterdag gaan we samen de stad verkennen. Morgen ga ik het nog in m'n uppie doen. Wel heb ik een heleboel tips gehad...

Dus ik ga nu m'n voetjes rust geven!

Tot gauw!

liefs

1. Ariadne:
    Leuk om te lezen!!
    Ik merk dat je al lekker aan het genieten bent!
    doe je wel rustig aan? je hebt nog een paar weken en even rustig bijkomen van die enorme reis is ook geen overbodige luxe denk ik zo....
    Dikke knuf uit een koud Dronten. ;-)
  2. Yardena:
    13 december 2012
    Fijn dat de reis goed gegaan is en in zo,n korte tijd heb je al veel gedaan en beleefd, geweldig jij bent echt vanaf uur 1 aan het genieten. Snuif jij nog maar wat vitamientjes van de zon op altijd handig bij thuis komst! Lees weer overal de kids zijn ziek enz...
    Have Fun en eerst dus alleen reizen en daarna met iemand erbij ken je diegene al? Of word dat uitproberen...in iedergeval ook veel gezelligheid! groet, Yardena
  3. Rianne:
    13 december 2012
    Nou je hebt de reis goed overleefd zo te horen. En nu lekker gaan genieten van de mooie dingen die je zien gaat.
  4. Janet:
    13 december 2012
    Hoi, wat fijn dat je goed aan bent gekomen, geniet er maar lekker van. en we wachten met smart op je foto's.
    liefs van ons vieren. XXX
  5. Laura smit:
    13 december 2012
    Ojee, had ik toch de verkeerde stoel gekozen?
    Gelukkig dat de reis verder goed verlopen is ;-)

Geniet van Sydney en het mooie weer en uiteraard ben ik ook benieuwd naar de eerste foto´s.

Liefs Laura
  6. Tamara:
    14 december 2012
    Nou er zijn foto's geplaatst hoor!
    Vandaag weer veel gezien! Vandaag met m'n roommate op stap geweest, was erg leuk om wat gezelschap te hebben, daarna maar even wat rust gepakt, nu alleen hopen dat ik straks nog weer kan slapen! Nog 1 dag Sydney en dan op naar Canberra om Idske te meeten :)
  7. Gaby:
    14 december 2012
    Jeetje, mooie foto's meis...nu gaat er natuurlijk wel veel van je verwacht worden he...wat foto's betreft. Ongelovelijk dat je daar nu zit,maar het bewijs was te zien :)
    Goed om te lezen dat je een goeie reis hebt gehad :) Hoeveel tijdsverschil is er met NL ?
    Liefs Gaby
  8. Mama:
    15 december 2012
    Hoi Tamara.
    Leuk om weer wat van je belevenissen te lezen en foto's te bekijken.
    Als je dit leest zit je waarschijnlijk al bij Idske in Canberra.
    Veel plezier daar en doe er de groetjes.
    Liefs,
    mama
  9. Marian:
    16 december 2012
    Vanwege de zussendag en het werk een wat late reaktie, ik kan dan ook niet beloven dat ik steeds iets terug schrijf.
    Ik geniet in elk geval wel van jouw verhalen, dus ga zo door en veel plezier.
  10. Tante Coby:
    16 december 2012
    Hé Tamara
    Fijn, dat de reis goed is verlopen. Ik hoop dat je je voeten ook al wat rust hebt gegund voordat je naar Canberra ging.
    Veel plezier daar!
  11. Tante Ada:
    17 december 2012
    Hoi Tamara,
    Leuk dat we zo kunnen volgen wat je allemaal beleeft. Geniet van de prachtige natuur en de leuke mensen daar!
  12. Harry en Fieke:
    17 december 2012
    Hoi Tamara,
    Tsjonge zeg, wat een onderneming. Wat zul je straks veel te vertellen hebben. Heb even opgezocht waar Canberra ligt.Zijn de bergen daar erg hoog?Nou meid, geniet er maar van.
  13. Margreeth grijzenhout:
    23 december 2012
    hoi Tamara,heel leuk dat ik je reisverslag mag en kan lezen. Ik wens jou een hele goede tijd toe en geniet van alles,ik weet waarover ik praat hoor. Vanuit Asperen wens ik jou een gezegende kerst toe eneen zonnig nieuwjaar.
    gr margreeth